Zde uvedené postupy velení jednotlivých činností, jsou určeny především pro nácvik. V samotné bojové situaci je potom množství rozkazů zmenšeno na nejmenší možnou mez. Toho je ale možno dosáhnout jen s naprostou secvičeností těchto postupů všemi lidmi v družstvu.
Během přesunů družstva bude nutné na základě terénu a situace měnit formace. Každá formace má smysl v určité chvíli a jejich změny musí být zautomatizované, aby se během operace nebylo nutné zamýšlet, kdo kde má být a proč. Během přesunu bude nutné měnit pátrače, protože i dobře vycvičený jedinec vydrží na pozici pátrače fungovat na 100% maximálně 30 - 60 minut.
Základním prvkem pro boj je Bbuddy Team, tedy dvojice, která je na sebe zvyklá. Proto základním prvkem pro stavbu formací družstva by měl být Buddy Team, který bude co nejblíže u sebe. Toto pravidlo nelze vždy dodržet, ale neměli by být ve chvíli kontaktu od sebe vzdálení více než na délku, kterou jsou schopni „uřvat“.
Dále je nutné během zaujímání formací dbát na určitá pravidla, kterými by se měl přesun řídit. U všech níže uvedených pravidel je použito slovní spojení „by nemělo“, protože může nastat situace, která se jinak řešit nedá.
Tvary a sestavy družstva se řídí podle bojové situace, plněného úkolu, a podle terénu. Při jejich volbě se velitel družstva rozhoduje s cílem maximálně využít palebné síly týmu, zajistit bezpečnost jednotky a bezpečnost příslušníků družstva. Pochodové tvary a před bojové sestavy určuje velitel družstva ve svém bojovém rozkazu (BR). V terénu je potom upřesňuje podle vzniklé situace pomocí bojových signálů.
Výběr vhodného tvaru záleží na šesti faktorech:
Rozestavění družstva při nástřelu z předbojové formace do bojové. Reakce na nástřel je možno provádět:
Powered by Elixon CMS/AJAX-XUL